lördag 14 juli 2012

Tillfälligt ur funktion

Det är förvirrande. På den här bloggen har jag  alltid skrivit till min drömkvinna och i mer än ett år trodde jag att jag visste vem hon var. Men sedan lämnade hon mig. Gör drömkvinnor verkligen så? Lämnar en? Slutar de upp att vara drömkvinnor då eller är de fortfarande drömkvinnor, fast oåtkomliga sådana, någon annans drömkvinna? Men jag vill skriva mina ord till den kvinna som vill älska mig och dela mitt liv, inte till någon jag aldrig kan få. Det är svårt att ställa om. Att tro att det skulle kunna finnas en annan drömkvinna än den mitt hjärta inte vill släppa taget om. Att någon annan skulle kunna ta den platsen. Jag är inte säker på om jag skulle se henne idag, om hon stod framför mig. Jag är trasig, ur funktion. Du får vara extra uppmärksam, så att vi inte missar varandra nu när jag går i min egen värld. Och vänta på mig. Jag kommer snart tillbaka. Jag måste bara läka lite först. /L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar