torsdag 21 oktober 2010

Av längtan till dig?

Har du hört att man blir känsligare ju äldre man blir? Jag undrar om det kan förklara varför jag grät idag.

Det var efter träningspasset när vi skulle lägga oss ner för att slappna av och stretcha. Jag var helt utmattad av ansträngningen men jag kände mig mycket nöjd. Det var då de glada rytmerna som hade strömmat ur högtalarna plötsligt byttes mot något helt annat. Det var en av de vackraste visor jag vet. När jag är lyckligt kär njuter jag av den. När jag blivit lämnad av någon jag älskat får den mig att gråta mer än någon annan musik eller några ord kan göra.

Men nu, här idag, bär jag inte på någon av de där känslorna. Ändå, när jag låg där på golvet och drog upp mina knän mot magen, kände jag hur mina ögon blev blöta och en tår trillade nerför min kind. Varför? Utmattning? Längtan till dig? Jag vet inte, men sålänge skyller jag på Åsa Jinders vackra ord, Cajsa-Stinas sång och åldern...

/L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar