måndag 2 augusti 2010

Möten som inte ägt rum

Det finns så många spännande människor kvar att träffa. Jag ser redan fram emot alla möten som ännu inte ägt rum. En gång kommer jag att se tillbaka på mig själv där jag sitter idag. Jag kommer att tänka:

Är det inte underligt! Där sitter hon, så lugn och oberörd, helt ovetande om att hon om tre veckor, mellan bokstäverna P och Q i den skönlitterära hyllan, kommer att träffa den som kommer bli en av hennes allra bästa vänner, att hon om ett år kommer springa in i sitt livs kärlek i regnet på vägen till bussen och blöta ner hennes finaste kjol när hon snubblar i en brun vattenpöl och inte ens det vet hon, att det om tre år kommer att dimpa ner ett skrynklat brev på hennes hallmatta som kommer att förändra allt.


/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar