tisdag 17 augusti 2010

Romantisk, inte praktisk

Vad är romantik för dig? För mig är det att kärleken går före det praktiska och före vardagen. Saker jag tycker är romantiska är när du ställer in tvättstugan för att du längtar så efter mig, fastän vi sågs igår. När jag kysser dig adjö på morgonen och jag tio sekunder senare får ett sms: Dina kyssar gör mig knäsvag. När jag hittar en liten dikt som du i smyg pusslat ihop med min kylskåpspoesi: Jag njuter av speciell flicka, delikat kvinna, jag tänker: kyss mig. När du bara måste älska med mig, fastän det är sent och du ska upp tidigt i morgon. Vem behöver sömn när man är full av kärleksendorfiner?

Om det jag skrivit ovan har hänt på riktigt? Ja, det har det. Men jag har även varit med om motsatsen. I några veckor dejtade jag en flicka som jag först trodde var blyg, sedan trodde var otroligt praktisk och sedan insåg att hon nog närmast var en sociopat. Jag började misstänka att allt inte stod rätt till när vi hade bestämt att hon skulle komma över men jag framåt kvällen fick ett sms där det stod: Jag har tagit ur linserna och jag vill inte åka buss med glasögon. Det är inte det mest romantiska sms jag har fått...

/L

7 kommentarer:

  1. HAHAHA vilken udda tjej du råkat ut för! Det var det mest oromantiska jag någonsin hört!

    Men det översta stycket - herregud. Om den kvinnan finns borde hon ligga här i mitt knä i soffan just nu.

    SvaraRadera
  2. Hon finns. Och ett tag var hon min. Och fastän det var längesen händer det att jag fortfarande saknar henne ibland.

    SvaraRadera
  3. Jo, det är svårt att sluta sakna sådana fina människor. Men jag måste säga att du (enbart grundat på dina texter) verkar passa rätt bra in på dne beskrivningen också.

    SvaraRadera
  4. =) Vilken fin komplimang. Jag har faktiskt också redan dragit slutsatsen, av dina texter, att du verkar vara en riktigt bra person.

    SvaraRadera
  5. Jaa du, tänk så texter kan luras... Haha.
    Lite synd att du inte skriver oftare tycker jag, det är så kul att läsa! Men no pressure ;)

    SvaraRadera
  6. Tack. =) Det händer väldigt mycket annat just nu, så jag har inte riktigt hunnit med här.

    SvaraRadera
  7. Förresten Paulina, om du skulle ha lust att prata mer, skrivande och annat kanske, så får du gärna slänga iväg ett mail till mig: ordforhenne@gmail.com

    /L

    SvaraRadera